На головну
Укр | Ру | En | Fr

Круглий стіл

«Мистецтво в тоталітарному і посттоталітарному суспільстві»

26 червня: 10.00–12.45, 14.00–17.00

К. 400, 4-й поверх

Веде засідання Віра Володимирівна Савченко

Секретар — Ірина Валеріївна Косюга

Питання до обговорення

1. Втілення ідей і принципів тоталітаризму в художніх творах; ієрархія видів мистецтва, родів і жанрів літератури.

2. Відображення життя тоталітарного суспільства в літературі та інших видах мистецтва.

3. Переваги і недоліки державного замовлення у сфері мистецтва.

4. Обмеження свободи творчості в тоталітарному суспільстві; долі художників.

5. Переосмислення і подолання тоталітаризму в мистецтві, ефект відчуження.

6. Опозиційні форми мистецтва, нонконформізм и дисидентство.

7. Сучасне мистецтво про феномен тоталітаризму.

 

Учасники:

Володимир Варламович Багацький (Одеса)

Ганна Дмитрівна Беньковська (Одеса)

Ірина Сергіївна Ванда (Київ)

Валентина Миколаївна Вербенко (Одеса)

Оксана Олександрівна Демура (Київ)

Дар’я Володимирівна Дубрівна (Одеса)

Віктор Михайлович Кириллов (Нижній Тагіл)

Ольга Олександрівна Котова (Одеса)

Лідія Віталіївна Кузнєцова (Санкт-Петербург)

Марина Орестівна Кульчицька (Львів)

Віктор Леонідович Левченко (Одеса)

Тетяна Ігорівна Лупак (Тернопіль)

Олексій Олександрович Маленко (Одеса)

Катерина Валентинівна Пащенко (Одеса)

Лідія Семенівна Савкова (Одеса)

Віра Володимирівна Савченко (Одеса)

Катерина Вікторівна Степанець (Одеса)

Ганна Сергіївна Шапіро (Одеса)

Оксана Григорівна Шупта-В’язовська (Одеса)

Олена Леонідівна Яворська (Одеса)

 

Студенти:

Володимир Володимирович Бекмеметьєв (Перм)

Світлана Сергіївна Голємбієвська (Одеса)

Володимир Миколайович Іванов (Одеса)

Ірина Валеріївна Косюга (Одеса)

Тетяна Анатоліївна Мельник (Одеса)

Аліна Валеріївна Мусієнко (Одеса)

Ксенія Зиновіївна Стоянова (Одеса)

 

Матеріали для обговорення, надані учасниками конференції:

«Мистець в пошуках істини, добра і краси (публіцистика львівського мистця Любомира Медвідя)», В. В. Багацький, кандидат історичних наук, доцент; доцент кафедри культурології філософського факультету ОНУ імені І. І. Мечникова

«Стратегії панегірика: аль-Мутанаббі, „сталінський текст“», Г. Д. Беньковська, старший викладач кафедри світової літератури філологічного факультету ОНУ імені І. І. Мечникова

«Репрезентація тоталитарної екзистенції людини в кінематографі ХХІ століття», І. С. Ванда, старший викладач та аспірант кафедри культурології Інституту філософської освіти та науки Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова (Київ)

«Модель світу в романі Михайла Булгакова „Біла гвардія“», В. М. Вербенко, старший викладач кафедри світової літератури філологічного факультету ОНУ імені І. І. Мечникова

«Міфологічно-релігійне цитування в художній культурі радянського мистецтва тоталітарного періоду», О. О. Демура, аспірантка кафедри культурології Інституту філософської освіти і науки Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова (Київ)

«Одеські художники-нонконформісти 60–70-х років ХХ століття», Д. В. Дубрівна, бібліотекар наукової бібліотеки Одеського національного університету імені І. І. Мечникова

«Література та влада від Сталіна до Брежнєва», В. М. Кириллов, доктор історичних наук, професор, завідуючий кафедрою історії, теорії і методики вчення Нижньотагільскої державної соціально-педагогічної академії (Нижній Тагіл)

«Формування одеського художнього нонконформізму в соціокультурному просторі України 1960–1980-х років», О. О. Котова, кандидат мистецтвознавства, в. о. доцента кафедри образотворчого мистецтва художньо-графічного факультету Інституту мистецтв Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського (Одеса)

«Звірина самоідентифікація людини як реакція на тоталітаризм (російський кінематограф XXI століття)», Л. В. Кузнєцова, кандидат філологічних наук, старший викладач кафедри російської мови як іноземної та методики її викладання філологічного факультету Санкт-Петербурзького державного університету

«Художній твір як «свідок» історії», М. О. Кульчицька, кандидат філологічних наук, доцент; доцент кафедри українознавства Львівського державного університету безпеки життєдіяльності

«Міфобудування і тоталітарне мистецтво», В. Л. Левченко, кандидат філософських наук, доцент; доцент кафедри філософії і методології науки Одеського національного політехнічного університету

«Розвиток Закарпатської мистецької школи в умовах тоталітаризму», Т. І. Лупак, аспірантка кафедри культурології Інституту філософської освіти і науки Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова (Київ)

«Стилістичне оформлення тоталітарного дискурсу в архітектурі (на прикладі СРСР і Третього рейху)», О. О. Маленко, аспірант кафедри політології Інституту соціальних наук ОНУ імені І. І. Мечникова

«Висвітлення проблематики розвитку літератури та мистецтва шістдесятників у книзі спогадів Ірини Жиленко Homo feriens», К. В. Пащенко, філолог, випускниця ОНУ імені І. І. Мечникова

«Художня інтерпретація Голокосту очима сучасника (романи Р. Гарі)», Л. С. Савкова, кандидат філологічних наук, доцент; доцент кафедри зарубіжної літератури факультету романо-германської філології ОНУ імені І. І. Мечникова

«Одеський нонконформізм 1960–1980-х років: до аналізу явища», В. В. Савченко, кандидат філософських наук, доцент; доцент кафедри культурології філософського факультету ОНУ імені І. І. Мечникова

«Художнє фото Фелікси Ковальчик: здатність іншого бачення», В. В. Савченко, кандидат філософських наук, доцент; доцент кафедри культурології філософського факультету ОНУ імені І. І. Мечникова

«Принципи одивнення соцреалістичної ритуалізації суспільної поведінки у романі І. Багряного „Маруся Богуславка“», К. В. Степанець, магістр філології, випускниця ОНУ імені І. І. Мечникова

«Тоталітаризм в дзеркалі мистецтва: репрезентація «події-на-межі» в художньому творі», Г. С. Шапіро, аспірантка кафедри філософії природних факультетів філософського факультету ОНУ імені І. І. Мечникова

«Осмислення наслідків тоталітаризму в романі Юрія Щербака «Час смертохристів» (2011 рік видання)», О. Г. Шупта-В'язовська, кандидат філологічних наук, доцент, завідувач кафедри української літератури філологічного факультету ОНУ імені І. І. Мечникова

«Віддзеркалення суспільного настрою і механізму фальсифікації справ в 1936–1937 роках у повістях С. Гехта «Поучительная история» («Повчальна історія») (1939) та «Вместе (Опасность)» («Разом (Небезпека)») (1941)», О. Л. Яворська, заступник директора з наукової роботи Одеського літературного музею

 

Стендові доповіді студентів:

«Жертовність, російська революція і комуністичний культ», В. В. Бекмеметьєв, студент 2-го курсу філософсько-соціологічного факультету Пермського державного національного дослідницького університету (Перм)

«Художня фотографія Фелікси Ковальчик в контексті своєрідності життєвого і творчого шляху», С. С. Голємбієвська і К. З. Стоянова, студентки 2-го курсу філософського факультету (кафедра культурології) ОНУ імені І. І. Мечникова

«Виставкові і видавничі проекти галереї «NT-Art» в осмисленні феномену одеського нонконформізму», Н. Димчук, студентка 4-го курсу та А. Мусієнко, студентка 3-го курсу філософського факультету (кафедра культурології), з/в ОНУ імені І. І. Мечникова, співробітники галереї «NT-Art» (Одеса)

«Свобода особистості: до історії відносин А. І. Куїнджі та С.-Петербурзької Академії мистецтв», В. М. Іванов, студент 3-го курсу філософського факультету (кафедра культурології), з/в ОНУ імені І. І. Мечникова, співробітник Одеського дому-музею М. К. Реріха

«Постать і творчість Миколи Руденка (1920–2004)», І. В. Косюга, студентка 2-го курсу філологічного факультету ОНУ імені І. І. Мечникова

«Мистецтво в тоталітарній системі координат», Т. А. Мельник, студентка 3-го курсу Інституту соціальних наук (спеціальність «Міжнародні відносини ») ОНУ імені І. І. Мечникова

 

Регламент:

1. Виступ з питання головного доповідача і співдоповідача (-ів) — до 10 хв. кожен

(прохання підготувати письмовий текст до 7000 знаків)

2. Виступ учасника в обговоренні — до 3 хв.

3. Питання учасника або слухача — до 1 хв.

4. Репліка-коментар учасника або слухача — до 2 хв.

5. При порушенні регламенту ведучий має право перервати виступаючого.

6. За погодженням з учасниками ведучий має право змінити порядок обговорення питань, об’єднати їх або запропонувати нові питання для обговорення, скоротити або збільшити тривалість засідання круглого столу.

7. Підсумок круглого столу (за погодженням з учасниками) — загальні тези, пропоновані для ЗМІ, звернення до органів влади, відомчих структур, наукових та навчальних закладів.

Прохання до всіх учасників: під час засідання вимкнути звук у мобільних телефонів.